Atskats no tikšanās ar Ievu Šicu

Mūsdienās vēl aizvien apkārt klīst dažādi mīti par iešanu dekrētā, maziem bērniem mājās un karjeru. Piemēram, “Aiziešu dekrētā un daudz ko nokavēšu”,  “Man darbā dos mazāk atbildīgus pienākumus, jo mājās ir mazs bērns/-i” vai arī “Pret mani izturēsies citādāk, jo esmu jaunā mamma”.

Tāpēc bija liels prieks pagājušo ceturtdien tikties If Apdrošināšanas birojā, kur Ieva Šica dalījās ar savu realitāti. Ieva ir 3 bērnu mamma, kuriem ir maza gadu starpība, un arī viņai pienāca laiks, kad bija jāsaskaras ar šiem jautājumiem, kad viņa devās dekrētā (arī atkārtoti ar dvīņiem). Ieva ar savu stāstu spēja motivēt un iedrošināt mūs visas.

Bet ko secinājām mēs sarunas laikā?

  • If ir radījis atbalstošu vidi jaunajām māmiņām, jo Ievai atgriešanās bija viegla, atsāka pildīt savus darba pienākumus un uzņēmums viņu gaidīja. 🤝 Jā, mammas baidās, ka atgriežoties no bērnu kopšanas atvaļinājuma, vairs var nebūt “interesantas” darba devējam, bet ir arī tādi darba devēji, kas tieši ir atvērti ņemt jaunās māmiņas - jo novērtē, ka viņām ir svarīgāka stabilitāte un viņas ir gatavas veltīties savam darbam ilgtermiņā.
  • Nē, Tu neko nenokavēsi. Jā, dzīvē notiek pārmaiņas, bet adaptēšanās atpakaļ darba vidē nav neiespējama. Tu atradīsi risinājumus un iejutīsies atpakaļ vieglāk kā pirms tam var likties;
  • Sievietēm vairāk vajadzētu novērtēt savus “soft skills”, jo kļūšana par jauno māmiņu iemāca gan labi adaptēties jaunajā dzīves situācijā, gan pacietību, gan organizatoriskās spējas, un šeit varētu nosaukt vēl daudz, tikai ir jāsaprot, ka šīs visas prasmes ir arī piemērotas un noderēs, kad varēsi atgriezties darbā;
  • Meklē iespējas kā kaut vai dekrēta daļu izmantot savai pašizaugsmei. Piemēram, Ievai ļoti patīk klausīties audiogrāmatas un podkāstus. Ar šo gribam teikt, kaut mājās ir mazs bērniņš, iemācīties ko jaunu ir reāli, tikai jāatrod sev piemērotais veids, kas strādā. Varbūt nebūs garas stundas lasīt grāmatas, bet izmanto iespēju uzlikt audiogrāmatu fona, kad ved mazo ārā uz snaudiņu ratos.
  • Jā, diemžēl ir vēl uzņēmumi Latvijā, kuri neatbalsta jaunās māmiņas vai ir neapmierināti, jo, piemēram, bērniņš slimo un līdz ar to arī mammai ir jāņem slimības lapa. 🚩 Tomēr vienmēr jāatceras, ka slimības lapas var paņemt arī tētis un pat omes un opji (ko ne visas dalībnieces zināja);
  • Pa lielam savienot karjeru ar mammas lomu var šķist ļoti izaicinoši, toties kā Ieva teica - ir svarīgi plānot laiku (arī atpūtu!), ir jāmāk sadalīt darbi starp vecākiem un uzticēties viens otram/paļauties. Visam var atrast savu zelta vidusceļu un galvenais ir komunicēt par visu.
  • Tā ir katras mūsu atbildība - organizēt savu laiku, saprast, cik daudz var uzņemties, būt atklātai pret sevi un citiem, un galvenais nebaidīties meklēt un prasīt palīdzību un censties pēc iespējas atklātāk komunicēt. Jā, tas ir milzu izaicinājums un pārmaiņas ikvienas jaunās mammas dzīvē - tādēļ mudinām būt atklātām, kad palīdzība ir vajadzība un pretēji - pasniegt roku un palīdzēt viena otrai un atbalstīt citas dāmas.

Mēs gribas pateikt īpašu paldies Sandrai Barkānei, kura piekrita kopā noorganizēt šo nestandarta tikšanos. Kāpēc nestandarta? - Jo pasākumā piedalījās ar mazi bērniem, organizējām arī auklīti, domājām gan par aktivitātēm viņiem, gan par iespēju translēt sarunu, lai mammas, kas dodas paķal mazajiem, var izsekot līdzi sarunai. Šis viss bija arī lielāks izaicinājums mums pašām, bet secinājām, ka viss nostrādāja labi un būsim atvērtas un vēl šāda veida tikšanās reizēm.

Vairāk par If kompāniju un iespējām tur vari uzzināt šeit: https://www.if.lv/par-if

Ja meklē atbalstošu vidi un vēlies augt IT, tad mūsu SheCanDoIT kopiena būs vieta, kur Tev būt: https://www.shecandoit.lv/

Eiropas Solidaritātes fonda projektu “We Can Do IT - Empowering Women in the Digital World” īsteno biedrība "She Can Do IT" un tas tiek līdzfinansēts ar Eiropas Komisijas Eiropas Solidaritātes korpusa atbalstu, kuru Latvijā administrē Jaunatnes Starptautisko programmu aģentūra. Par publicēto saturu atbild Biedrība She Can DoIT!

#shecandoitlv #wecandoitlv #solidaritate #IfApdrošināšana #sievietesit